اس 200 ایرانی مورد ستایش روس ها قرار گرفت
یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

امير سرتيپ "فرزاد اسماعيلي" فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) در حاشيه ديدار با فرمانده نيروي هوايي روسيه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ميزبان فرمانده نيروي هوايي فدراسيون روسيه ژنرال بوندرف و هيئت بلندپايه روسي بوديم كه برخي مسائل و موارد في‌مابين نظامي بين دو طرف مورد بحث قرار گرفت.

وي افزود: دو طرف در اين گفتگوها به ادامه تبادل اطلاعات و موارد دفاعي بر اساس احترام متقابل و موارد مشترك ملي بين دو كشور قدرتمند ايران و روسيه پرداختند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) تصريح كرد: در موارد تكنيكي دفاعي و پدافند هوايي و در راستاي سامانه‌هاي شنود الكترونيكي، راداري و موشكي بين دو طرف صحبت شد كه جلسه خوب و مثبتي بود.

امير اسماعيلي گفت: در جلسه امروز با ژنرال بوندرف فرمانده نيروي هوايي فدراسيون روسيه درباره سامانه‌هاي جديد و نيز انتقال تكنولوژي طرفين به يكديگر نيز بحث شد.

وي افزود: تعدادي از سامانه‌هاي فني را تست كرده‌ايم و به توفيقات و جواب مثبتي نيز رسيده‌ايم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه روسيه قرارداد سامانه‌هاي اس 300 را به صورت يك‌جانبه فسخ كرد، گفت: پدافند هوايي يك يگان كاملاً استفاده كننده است و سيستم‌هاي بومي‌سازي شده يا بهينه‌سازي شده را به كار مي‌گيرد، اما در خصوص مناقشات سياسي بايد دولتمردان موارد را حل كنند كه در اين بارهوزارت دفاع ايران با وزارت دفاع روسيه به توافقات خوبي دست يافته است.

امير اسماعيلي افزود: سامانه اس 300 كاملاً دفاعي است و بحث تحريم هم در آن وجود ندارد و روسيه نيز چنين چيزي را نگفته است؛ لذا در برخي از موارد مناقشاتي وجود دارد كه البته با گفت‌وگوها و توافقات بين طرفين حل خواهد شد.

وي ادامه داد: البته ما به سامانه‌هاي خارجي وابسته نيستيم؛ پنج سال از عمر قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) مي‌گذرد و پنج رزمايش مشترك را برگزار كرده‌ايم كه اين نشان‌دهنده قدرت پدافند ما است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) درباره سؤال ديگري مبني بر مبادلات نظامي ايران و روسيه گفت: ما مذاكراتي درباره تبادل اطلاعات و دانش در خصوص پدافند هوايي داشته و درباره سامانه‌ها و سيستم‌ها گفت‌وگو مي‌كنيم.

امير اسماعيلي در پاسخ به اينكه آيا هيئت روسي از يگان‌هاي پدافند هوايي ايران بازديدي خواهد داشت، تصريح كرد: در اين مقطع كه اولين بار در تاريخ قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) كه چنين ديداري صورت مي‌گيرد به همين مذاكرات بسنده شد و در سفرهاي بعدي سعي مي‌كنيم تفاهم‌هايي را درباره بازديدها داشته باشيم.

وي درباره انتقال تكنولوژي ميان دو كشور ايران و روسيه گفت: به ژنرال بوندرف گفتم كه سامانه اس200 كاملاً روسي است و براي اهداف استراتژي برد بلند به كار گرفته مي‌شود، اما با موشك صياد 2 عجين شده و در ارتفاع متوسط قابليت درگيري دارد كه ما تست فني و عملياتي موفقي در صحنه داشتيم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) افزود: يعني ما در ساختار و پروتكل s-200 تغيير اساسي داده‌ايم كه اين نوسازي بسيار مهم‌تر است و فرمانده نيروي هوايي روسيه نيز از اين مطلب ستايش كرد.

امير اسماعيلي در ادامه با اشاره به برگزاري رزمايش آسمان ولايت 5 گفت: هر دو طرف درباره اين مطلب توافق داشتند كه هر چه قدر منافع ملي دو كشور در دكترين دفاعي نزديك باشد ثبات منطقه‌اي بهتري خواهيم داشت.

وي افزود: تبادل دانش و دانشجويان پدافند هوايي و انجام عمليات‌ها و برنامه‌هاي آموزشي مشترك از جمله ديگر توافقات دو كشور است كه با صلاحديد مقامات و سلسله مراتب بالاتر انجام خواهد شد.

* تشريح جزئيات رزمايش آسمان ولايت5

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) درباره رزمايش مدافعان آسمان ولايت 5 اظهار داشت: اين رزمايش رسانه‌اي نشد و در روز 17 مهر در گستره 700 هزار كيلومتر مربع از مرزهاي غرب، شمال غرب و جنوب كشور برگزار شد.

امير اسماعيلي تصريح كرد: تفاوت عمده اين رزمايش با رزمايش‌هاي قبلي پدافند هوايي در ناهمواري‌ها و پستي و بلندي‌هاي رزمايشي صحنه نبرد و تحرك بالا و ورود يگان‌هاي رزمي و فاواي تاكتيكي بود.

وي افزود: موارد شبيه‌سازي شده در اين رزمايش را با فرض اصابت بمب‌ها يا موشك‌هاي دشمن تمرين كرديم تا سرعت پدافند هوايي را در نقطه تفكيك و ارزيابي كنيم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) اظهار داشت: رزمايش مدافعان آسمان ولايت 5 به اهداف اصلي تعيين شده خود دست يافت و نيروهاي سه‌گانه ارتش و نيروهاي سپاه خصوصاً پدافند هوايي سپاه نيز درگيري مستقيمي در اين رزمايش داشتند.

امير اسماعيلي گفت: 12 هزار نفر نيرو در اين رزمايش حضور داشتند و تبادل اطلاعات و انتقال آن به خصوص در تجربيات جنگ در 8 سال دفاع مقدس و بازسازي و اجراي آن توسط جوانان غيور پدافند هوايي در اين رزمايش انجام شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها